El seu nom
Su nombre completo es María Antonia Alejandra Vicente Elpidia Isidora Abad Fernández
Antonia: Per la meva àvia.
Alejandra: Per un amic del meu pare anomenat així.
Vicenta: Per la meva mare.
Elpidia: Per la meva germana, que va ser padrina de la meva bateig.
Isadora: Pel meu pare.
El seu nom artístic
Rodant "Va començar a Noces", aún le llamaban María Alejandra, pero a Enrique Herrero no le gustaba y le busco el apellido, porque cerca de Camp de Criptana están los Campos de Montiel y le gusto su sonoridad. El nombre lo buscó la propia Sara, su bisabuela, la madre de su abuela Ángeles, se llamaba Sara María y al buscar posibilidades dio con su nombre. SARA MONTIEL, immediatament va sortir publicat a la revista Primer Plànol, fue la primera vez que leyó su nuevo nombre artístico. En aquesta època era habitual canviar de nom quan aquest no tenia musicalitat, i el nou sonava molt bé. Posteriorment, siempre me la llamaron Sara o Sarita en América.
Para la gente mas cercana era Antonia, per als íntims, els que vull i em volen, respondía más por Antonia; para el trabajo y la gente que no pertenecía a su círculo, prefiería ser Sara Montiel.
Nunca se arrepintió del nombre de Sara Montiel, ni tan sols en l'època que no va tenir repercussió a Espanya, a su regreso de Méjico ya se identificaba como SARA MONTIEL.
Aprenentatge i primera oportunitat
Sor Leocadia le enseñó a cantar saetas. En la Semana Santa de 1941, en passar el pas de Jesús de Natzarè, comenzó a cantar y posteriormente a la Santísima Virgen, que venia darrere. Ángel Ezcurra propietario de Radio Mediterránea la escuchó, era amic del propietari de Cifesa, la productora cinematogràfica, y convencieron a su padre para que preparase a Antonia para un concurso que se iba a celebrar en el Parque del Retiro de Madrid.
Marlon Brando
Diuen les llegendes de Hollywood que a casa de Sara Montiel, es menjava molt bé. Vivía unas cuantas casas más abajo de Audrey Hepburn y fueron muchos los que por allí pasaron, entre ells Greta Garbo o Marlon Brando del qual Sara va dir: "Va anar a casa alguna vegada perquè li fes uns ous ferrats i un cafè. Jo li agradava molt ".
Racisme
També era amiga de la cantant de jazz Billie Holiday; en una ocasió van ser juntes al restaurant Four Seasons de Nova York, i com no van deixar entrar a Holiday per racisme, Sara protestar llançant uns plats.